صفحه اصلي انجمن سايتثبت نامآرشيو نقشه سايتطراح قالب تماس با ما
تبلیغات
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 45
کل نظرات : 0
اعضاي سايت : 0

وضيعت آنلاين
افراد آنلاين : 1 نفر

آمار بازديد
بازديد امروز : 48 نفر
بارديد ديروز : 3 نفر
ای پی های امروز: 11 نفر
ای پی های ديروز : 2 نفر
بازديد هفته : 391 نفر
بازديد ماه : 440 نفر
بازديد سال : 907 نفر
بازديد کلي : 6,434 نفر
مطالب پربازديد
درب چوبی بازديد : 261
تعمیر لوستر بازديد : 91
درب فلزی بازديد : 71
کابینت بازديد : 71
امکانات
تبلیغات

رنگ روغنی چیست ؟

رنگ روغن یکی از مواد به‌کار رفته در نقاشی و همچنین نام دسته‌ای از تکنیک‌های نقاشی است که از این ماده استفاده می‌کنند.

روغن به کار رفته در رنگ روغن با روش‌های مختلف تولید می‌شود که رایج‌ترین آنها، جوشاندن بذر گیاه کتان و گرفتن روغن آن است. سپس این روغن را با مواد رنگی مخلوط می‌کنند. رنگ‌دانه‌ها نیز معمولاً با پایه سرب و کادمیوم یا سنتتیک و پلیمری هستند.

رنگ اکریلیک چیست ؟

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی که با خواص دوام و درخشندگیش نخست در صنعت اتوموبیل سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. رزینهای آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم میشوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب ناپذیر به وجود می‌آورد، گرچه باید افزود فاقد خواص ظرافت پذیری و عمق و جلای رنگ روغن یا آکرلیک پایه حلالی است. رنگهای اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابانها استفاده میشود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده میشود.

 

ویژگی های رنگ های اکریلیک :

این رنگ‌ها در نقاشی ساختمان بسیار متنوع هستند. این رنگ‌های نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و بو ندارند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله سیمانی، گچی، صفحات کناف، و هر سطح دیگری قابل اجرا هستند و پوشش ضد رطوبت ایجاد میکنند قابل استفاده است. درمقابل نور خورشید یا uv مقاوم هستند و درنتیجه بسیار عمر بالایی دارند.

قابل شستشو. سرعت خشک شدن بالا . سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب . مقاومت فوق العاده در برابر سایش. مقاومت در برابر اشعه خورشید یا uv یا نور ماوراء بنفش. سازگار با محیط زیست. قدرت پوشانندگی بسیار عالی . بدون بوی نامطبوع . ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا. عدم ایجاد حساسیت. مناسب برای سطوح گچی، سیمانی، آجری. زود خشک میشوند و خواص ضد باکتری و کپک دارند.

معایب رنگ آکریلیک آب پایه: چنانچه با قلم مو بروی سطوح صاف و صیقلی اعمال شوند رد قلمو مشخص خواهد بود. براقیت کمتری نسبت به بقیه رنگها دارند.

 

رنگ پلاستیک چیست ؟

یکی از پرمصرف ترین رنگ ها در نقاشی ساختمان گروه رنگ های پلاستیک (امولسیون) می باشد. ماده اصلی این رنگ لاتکس می باشد ودر دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک عرضه می شود.

نوع تمام پلاستیک به ادعای کارخانجات رنگ سازی قابل شستشو میباشد ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفا تبلیغاتی است و کلا رنگ های حلال آب قابللیت شستشو 100% را ندارند و کارفرمایانی که مایل به شستشوی منزل خود هستند تنها به رنگ های روغنی می توانند اطمینان کنند.

نقاشی ساختمان

برچسب ها: نقاشی ساختمان ,نقاشی آپارتمان ,نقاشی خانه ,نقاشی منزل ,نقاشی ویلا ,قیمت نقاشی ساختمان ,قیمت نقاشی خانه ,قیمت نقاشی منزل ,
زمان ارسال:شنبه 29 آبان 1395 نویسنده:بهینه ساز بازديد:16
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش

طراحی و کدنویسی قالب از : ابزار وبنیرو گرفته از : رزبلاگ

جست و جو

نویسندگان وبلاگ
آرشیو